Ahmad Rifaie Al Ahmadi Idrisi: Tariqat Akhir Zaman


Search This Blog

Tariqat Akhir Zaman

Tariqat Ahmadiah Idrisiah adalah tariqat akhir zaman, yang mempunyai wirid, zikir dan selawat yang berganda² pahalanya, dan sangat mudah untuk diamalkan, sesuai dengan umat akhir zaman yang sangat sibuk dan tiada masa. Dengan amalan yang berganda pahalanya agar kita dapat mengejar amalan umat² yang terdahulu.

Cukuplah bagi kita sebagai dalil yang menunjukkan kelebihan zikir ini sabdaan Nabi ﷺ kepada Sayyidi Ahmad ibn Idris r.a. selepas Baginda ﷺ, mentalqinkan beliau dengan kalimah yang mulia ini, iaitu:

۞ لَا إِلٰـهَ إِلَّا اللّٰهُ مُحَمَّدٌ رَسُوْلُ اللّٰهِ، فِي كُلِّ لَمْحَةٍ وَنَفَسٍ عَدَدَ مَا وَسِعَهُ عِلْمُ اللّٰهِ ۞

“(Maksud Tahlil Khusus: Tiada Tuhan melainkan Allah Muhammad Rasulullah, pada setiap kerlipan mata dan hembusan nafas, sebanyak bilangan segala yang diliputi oleh ilmuMu), Saya telah menyimpan zikir ini untuk kamu, wahai Ahmad. Tiada seorang pun yang mendahului kamu dengan zikir ini. Ajarkanlah zikir ini kepada sahabat-sahabat kamu agar dengannya mereka akan dapat mendahului orang-orang yang terawal.”
Tariqat Akhir ZamanSocialTwist Tell-a-Friend

Popular Posts

Segala bahan bacaan disini adalah untuk umum dan HAK CIPTA ITU MILIK ALLAH SEMUANYA. Anda boleh ambil sebagai bahan rujukan ataupun bahan posting di blog-blog atau website anda TANPA PERLU MEMBERI SEBARANG KREDIT KEPADA BLOG INI.