Ahmad Rifaie Al Ahmadi Idrisi: Selawat Al Fatih

Search This Blog

Selawat Al Fatih

Salawat Al Fatihiyyah

اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ الْفَاتِحِ لِمَا أُغْلِقَ، وَالْخَاتِمِ لِمَا سَبَقَ، نَاصِرِ الْحَقِّ بِالْحَقِّ، وَالْهَادِيْ إِلَىٰ صِرَاطِكَ المُسْتَقِيْمِ، وَعَلَىٰ آلِهِ وَصَحْبِهِ حَقَّ قَدْرِهِ وَمِقْدَارِهِ العَظِيْمِ.

Ya Allah! Limpahkanlah rahmat ke atas penghulu kami Muhammad; pembuka bagi segala yang terkunci, penutup para nabi sebelumnya, penolong kebenaran dengan kebenaran, penunjuk kepada jalanMu yang lurus, dan juga ke atas keluarga dan para sahabatnya dengan sebenar-benar kedudukan dan kadar mereka yang besar.

Fadhilat Salawat Al Fatih

Barangsiapa berselawat dengan dia sekali jua seumurnya nescaya tiada masuk neraka dan sekalinya itu menyamai sepuluh ribu selawat yg lain dan kata setengahnya menyamai enam ratus ribu selawat yang lain mengekali baca akan dia empat puluh hari itu menerima Allah taala akan taubatnya.

(Kitab Al Aqoid Wal Fawaid, TG Haji Daud, Bukit Abal)

Selawat Al FatihSocialTwist Tell-a-Friend

Popular Posts

Segala bahan bacaan disini adalah untuk umum dan HAK CIPTA ITU MILIK ALLAH SEMUANYA. Anda boleh ambil sebagai bahan rujukan ataupun bahan posting di blog-blog atau website anda TANPA PERLU MEMBERI SEBARANG KREDIT KEPADA BLOG INI.